Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання на тему : «
Новий рік»
у 1 класі
вчитель: Амброзяк І.І.
Тема: Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання на тему :
« Новий рік»
Мета . Навчити учнів виготовляти
ялинкові прикраси з різних мате-ріалів . Удосконалювати уміння працювати
ножицями , голкою .
Розширити знання учнів про звичаї нашого народу . Удосконалювати навички
виразного читання . Вчити дітей вести
Дослідницьку роботу .
Розвивати творчі здібності молодших
школярів .
Обладнання . Кольоровий папір , ножиці
, голка ,яєчні шкарлупки , клей , олівець , шаблони , штучна ялинка ,
аудіозапис « Пори року» П . І . Чайковського , хрестоматія з позакласного
читання « Веселий струмочок» .
ХІД
УРОКУ
І. Організація класу
Учитель.
Ось дзвінок сигнал нам дав –
Працювати час
настав.
Тож і ми часу
не гаймо,
Урок наш
починаймо!
Учитель. Перевіримо, чи всі підготувалися
до уроку. Сьогодні будуть необхідними
такі матеріали та інструменти: кольоровий папір, ножиці, клей, олівець, шаблони та підручник з
українського читання.
Давайте пригадаємо загальні правила
безпечної праці, про які ніколи не можна забувати, і
подивимось, як у вас організоване
робоче місце.
(Черговий учень
нагадує загальні правила безпечної роботи.)
— З
якого боку повинні лежати інструменти, а з якого — матеріали? (Інструменти
— праворуч, матеріали — ліворуч.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
У ч
и т е л ь. Діти, сьогодні у нас незвичайний урок праці. На
ньому ми будемо не тільки виготовляти вироби,
а й читати вірші, дізнаємось про звичаї нашого народу. Чи
цікавим буде урок? Це залежить від вас, від вашої
активності, уважності, творчості. Я знаю, що ви дуже любите
різні загадки: прості, складні, старовинні, сучасні.
Тому ось вам перший сюрприз — вірш-загадка.
Трішечки підкажу: це загадка про чарівного
художника, незвичайного художника. А незвичайність його в
тому, що пензлик у нього дивний. То не пензлик, до якого ми
звикли, і не в руці, бо їх зовсім немає, і фарба лише одного
кольору. Ось послухайте.
У бабусі-холодусі
Усміх сяє на лиці,
Ходить в білому кожусі
З дивним пензлем у руці.
Раз мазок і два мазок –
На вікні зацвів бузок,
А на другім – сад казковий,
Біля місяця – підкови,
А на третім – срібний дім,
Іній світиться у нім…
Всі дивились, дивувались…
Хто художник – здогадались? (Зима)
— А якою ви уявляєте зиму-художницю?
Закрийте очі та уявіть собі її.
(Це стара бабуся, добра, весела, одягнена в білий одяг, розсипає сніг навкруги з рукавів...)
(Це стара бабуся, добра, весела, одягнена в білий одяг, розсипає сніг навкруги з рукавів...)
(Учитель відкриває дошку, на якій висять зимові
ілюстрації.)
— Яке
найулюбленіше свято ми відзначаємо
взимку? (Новий рік)
ІІІ.
Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча
бесіда.
— Чи знаєте ви, любі діти, що до реформи Петра І, який у 1700 році спеціальним наказом призначив святкування Нового року взимку, у Росії та Україні новий рік починали восени.
Як ви вважаєте, коли краще святкувати
Новий рік — восени чи взимку? Чому?
—Розкажіть, як ви святкуєте Новий
рік.
—Що ви бажаєте своїм рідним?
2. Повідомлення теми уроку.
— Сьогодні
ми з вами ознайомимось із віршем
Тамари Коломієць «З Новим роком!» і
побачимо, що поетеса бажала людям на
Новий рік.
3. Проблемне запитання.
— Що бажає Тамара Коломієць людям?
1.
Первинне сприйняття учнями змісту
вірша.
З НОВИМ РОКОМ!
Рік старий на відході –
Рік новий на порозі.
Рум'яніє на сході
Небосхил на морозі.
Будьте, люди, щасливі,
В мирі, в праці навіки.
Хай уродять нам ниви
Щастя повні засіки!
Хай таланить нам всюди,
З Новим роком вас, люди!
6. Повторне
читання учнями вірша:
• за
диктором;
• мовчазне
читання;
• «буксиром».
7. Аналіз вірша.
— Як ви розумієте вислів «Хай уродять вам ниви щастя повні засіки»?
—Знайдіть рядки, які римуються у
вірші.
—Знайдіть два найдовших і два найкоротших
слова.
8. Конкурс «Кращий декламатор» (5учнів).
Винагорода — медаль «Переможцеві».
19. Фізкультхвилинка (слухання
музики П. І. Чайковського «Пори року»).
IV.
Ознайомлення зі звичаєм прикрашати ялинки
—Без якого новорічного звичаю не може відбутися справжнє
свято? (Без звичаю прикрашати ялинки)
—Звичай прикрашати ялинку дуже давній
— йому близько двох тисяч років. Чому на Новий рік люди почали
прикрашати дерева? А тому, що в стародавні часи великою була маглише
добрими, ай злими, і їх потрібно було улестити подарунками. Ну, а
вічнозелена ялинка посідала особливе місце серед всіх
дерев. Вона була священним центром, деревом, що символізує собою саме життя
та нове народження із темряви та мороку.
Спочатку ялинку прикрашали доволі
просто. Поступово на її гілочках з'явилися горіхи, солодощі,
різнокольорові кульки (замість традиційних яблук), а на її верхівці —
зображення сонця, вирізане із цупкого паперу, або ж зроблене із соломи, що
пов'язувало цю прикрасу із сонячним циклом.
Деякий час обов'язковою ялинковою прикрасою було 12 свічок — за кількістю місяців у році. Вішали також прикраси із
соломи у вигляді сніжинок, зірочок, фігурок
— як природних талісманів, тому що
використання соломи вже мало сприяти врожаю в наступному році.
Про звичай запалювати на ялинці вогні
розповідає така легенда. Коли у Віфлеємі народився Спаситель, всі — і
янголи, і люди, і рослини, і тварини — намагались зазирнути у середину
печери, щоб побачити немовля. За легендою, поблизу входу в печеру росли
три дерева: струнка пальма, чудова плакуча олива та скромна зелена
ялинка.
Коли пальма та олива вирішили піти до
печери та вклонитися Божественному немовляті, ялинка попрохала взяти
її з собою. Але пихаті пальма та оливи відмовили їй у цьому.
Цю розмову чув янгол і промовив:
— Люба ялинонько, я звеличу тебе й прикрашу краще від твоїх
сестер!...
Глянувши на всіяне яскравими зірками небо, він зробив знак, і одна за одною зірки почали скочуватись на землю, прямісінько на зелені ялинчині гілочки, і незабаром вона засяяла блискучими вогниками.
Глянувши на всіяне яскравими зірками небо, він зробив знак, і одна за одною зірки почали скочуватись на землю, прямісінько на зелені ялинчині гілочки, і незабаром вона засяяла блискучими вогниками.
Ось чому зараз ялинка горить яскравими
вогнями.
(Увімкнути
прикрашену штучну ялинку.)
V. Практична робота
1.
Перегляд демонстраційного матеріалу
(готові вироби та таблиці з технологічними розробками даних прикрас).
2.
Бесіда про техніку безпеки під час користування ножицями та іншими
гострими предметами.
— А зараз ми спробуємо виготовити різні
ялинкові прикраси. Ви можете створити
щось своє, унікальне, неповторне.
Бажаю вам терпіння, фантазії,
творчих успіхів!
3. Диференційована робота щодо виготовлення
ялинкових прикрас із різних матеріалів.
— Цілі яєчні шкаралупки, половинки і
навіть найменші шматочки можуть
у вмілих руках перетворитися на веселі та кумедні іграшки, які прикрашатимуть вашу новорічну ялинку. Необхідно лише дуже цього захотіти. Розгляньте чоловічків і дайте відповіді на питання.
у вмілих руках перетворитися на веселі та кумедні іграшки, які прикрашатимуть вашу новорічну ялинку. Необхідно лише дуже цього захотіти. Розгляньте чоловічків і дайте відповіді на питання.
—
Із чого і як можна зробити частину
обличчя (очі, ніс, щоки)?
— З
яких матеріалів можна зробити волосся?
—
З чого і як можна зробити комірці,
бантики, ковпачки?
—
Що ще можна додати до оздоблення
чоловічків? {Фарби, нитки, шнурки, тасьма, намистинки, пластилін, стрічечки, різнокольорові
клаптики)
—
Починаємо працювати.
Із декількох ниточок зробіть квачик: перев'яжіть пучечок
посередині, зігніть його навпіл і
перев'яжіть зверху. З нитки, що
залишилася після перев'язування
пучечка, зробіть петельку.
Просуньте довгу голку з ниткою скрізь отвори
в цілій яєчній шкаралупі. Знизу яйця до нитки прив'яжіть за петельку
квачик, намистинку або ще що-небудь.
А тепер зробіть оздоблення прикраси
за власною фантазією або за готовими малюнками-ескізами.
(Увімкнути тихенько платівку «Пори року» П. І. Чайковського.
Діти працюють.)
VI. Підсумок
уроку
1.Виставка
кращих робіт.
2. Їх
аналіз.
3.Оцінювання.
4.Прибирання робочих
місць.
Учитель
Ось і уроку кінець!
Хто працював, той молодець!
Що сподобалось вам, поділіться вдома.
Всі дружні й активні були увесь час.
Хороші оцінки чекають в щоденниках вас!
Немає коментарів:
Дописати коментар