Розробки уроків



Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання на тему : « Новий рік»
                       у 1 класі



                                                               





                                                                                  вчитель: Амброзяк І.І.



Тема: Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання на тему : « Новий рік»
                     
Мета . Навчити учнів виготовляти ялинкові прикраси з різних мате-ріалів . Удосконалювати уміння працювати ножицями , голкою .
Розширити знання учнів про звичаї нашого народу . Удосконалювати навички виразного читання . Вчити дітей вести 
Дослідницьку   роботу .
Розвивати творчі здібності  молодших школярів .

Обладнання . Кольоровий папір , ножиці , голка ,яєчні шкарлупки , клей , олівець , шаблони , штучна ялинка , аудіозапис « Пори року» П . І . Чайковського , хрестоматія з позакласного читання « Веселий струмочок» .
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
Учитель. Ось дзвінок сигнал нам дав –
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок наш починаймо!
Учитель. Перевіримо, чи всі підготувалися до уроку. Сьогодні будуть необхідними такі матеріали та  інструменти: кольоровий папір, ножиці, клей, олівець, шаблони та підручник з українського читання.
Давайте пригадаємо загальні правила безпечної праці, про які ніколи не можна забувати, і подивимось, як у вас організоване робоче місце.
(Черговий учень нагадує загальні пра­вила безпечної роботи.)
З якого боку повинні лежати ін­струменти, а з якого — матеріали? (Інструменти — праворуч, матеріа­ли ліворуч.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
У ч и т е л ь. Діти, сьогодні у нас не­звичайний урок праці. На ньому ми будемо не тільки виготовляти виро­би, а й читати вірші, дізнаємось про звичаї нашого народу. Чи цікавим буде урок? Це залежить від вас, від ва­шої активності, уважності, творчості. Я знаю, що ви дуже любите різні за­гадки: прості, складні, старовинні, сучасні. Тому ось вам перший сюр­приз — вірш-загадка.
Трішечки підкажу: це загадка про чарівного художника, незвичайно­го художника. А незвичайність його в тому, що пензлик у нього дивний. То не пензлик, до якого ми звикли, і не в руці, бо їх зовсім немає, і фар­ба лише одного кольору. Ось послу­хайте.
 У бабусі-холодусі
Усміх сяє на лиці,
Ходить в білому кожусі
З дивним пензлем у руці.
Раз мазок і два мазок –
На вікні зацвів бузок,
А на другім – сад казковий,
Біля місяця – підкови,
А на третім – срібний дім,
Іній світиться у нім…
Всі дивились, дивувались…
Хто художник – здогадались?  (Зима)
А якою ви уявляєте зиму-художницю? Закрийте очі та уявіть собі її.
(Це стара бабуся, добра, весела, одяг­нена в білий одяг, розсипає сніг навкру­ги з рукавів...)
(Учитель відкриває  дошку, на якій висять зи­мові ілюстрації.)
Яке найулюбленіше свято ми від­значаємо взимку? (Новий рік)
 ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовча бесіда.
Чи знаєте ви, любі діти, що до ре­форми Петра І, який у 1700 році спеціальним наказом призначив святку­вання Нового року взимку, у Росії та Україні новий рік починали восени.
Як ви вважаєте, коли краще святку­вати Новий рік — восени чи взим­ку? Чому?
Розкажіть, як ви святкуєте Но­вий рік.
Що ви бажаєте своїм рідним?
2. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми з вами ознайомимось із віршем Тамари Коломієць «З Но­вим роком!» і побачимо, що поетеса бажала людям на Новий рік.
3. Проблемне запитання.
Що бажає Тамара Коломієць лю­дям?
1.   Первинне сприйняття учнями змісту вірша. 
З НОВИМ РОКОМ!
Рік старий на відході –
Рік новий на порозі.
Рум'яніє на сході
Небосхил на морозі.
Будьте, люди, щасливі,
В мирі, в праці навіки.
Хай уродять нам ниви
Щастя повні засіки!
Хай таланить нам всюди,
З Новим роком вас, люди!
6. Повторне читання учнями вірша:
     за диктором;
     мовчазне читання;
     «буксиром».
7. Аналіз вірша.
Як ви розумієте вислів «Хай уродять вам ниви щастя повні засіки»?
Знайдіть рядки, які римуються у вірші.
Знайдіть два найдовших і два найкоротших слова.
8. Конкурс «Кращий декламатор» (5учнів).
Винагорода — медаль «Перемож­цеві».
19. Фізкультхвилинка (слухання музики П. І. Чайковського «Пори року»).
IV. Ознайомлення зі звичаєм прикрашати ялинки
Без якого новорічного звичаю не може відбутися справжнє свято? (Без звичаю прикрашати ялинки)
Звичай прикрашати ялинку дуже давній — йому близько двох тисяч років. Чому на Новий рік люди по­чали прикрашати дерева? А тому, що в стародавні часи великою була маглише добрими, ай злими, і їх потріб­но було улестити подарунками. Ну, а вічнозелена ялинка посідала особ­ливе місце серед всіх дерев. Вона була священним центром, деревом, що сим­волізує собою саме життя та нове на­родження із темряви та мороку.
Спочатку ялинку прикрашали до­волі просто. Поступово на її гілочках з'явилися горіхи, солодощі, різноко­льорові кульки (замість традиційних яблук), а на її верхівці — зображення сонця, вирізане із цупкого паперу, або ж зроблене із соломи, що пов'язувало цю прикрасу із сонячним циклом. Де­який час обов'язковою ялинковою прикрасою було 12 свічок — за кількістю місяців у році. Вішали також прикраси із соломи у вигляді сніжи­нок, зірочок, фігурок — як природ­них талісманів, тому що використан­ня соломи вже мало сприяти врожаю в наступному році.
Про звичай запалювати на ялинці вогні розповідає така легенда. Коли у Віфлеємі народився Спаситель, всі — і янголи, і люди, і рослини, і твари­ни — намагались зазирнути у сере­дину печери, щоб побачити немовля. За легендою, поблизу входу в печеру росли три дерева: струнка пальма, чу­дова плакуча олива та скромна зеле­на ялинка.
Коли пальма та олива вирішили піти до печери та вклонитися Божествен­ному немовляті, ялинка попрохала взяти її з собою. Але пихаті пальма та оливи відмовили їй у цьому. Цю роз­мову чув янгол і промовив:
Люба ялинонько, я звеличу тебе й прикрашу краще від твоїх сестер!...
Глянувши на всіяне яскравими зір­ками небо, він зробив знак, і одна за одною зірки почали скочуватись на землю, прямісінько на зелені ялинчині гілочки, і незабаром вона за­сяяла блискучими вогниками.
 Ось чому зараз ялинка горить яскрави­ми
вогнями.
(Увімкнути прикрашену штучну ялинку.)
V. Практична робота
1.     Перегляд демонстраційного ма­теріалу (готові вироби та табли­ці з технологічними розробками даних прикрас).
2.   Бесіда про техніку безпеки під час користування ножицями та інши­ми гострими предметами.
А зараз ми спробуємо виготовити різні ялинкові прикраси. Ви можете створити щось своє, унікальне, не­повторне. Бажаю вам терпіння, фан­тазії, творчих успіхів!
3. Диференційована робота щодо ви­готовлення ялинкових прикрас із різних матеріалів.
Цілі яєчні шкаралупки, половинки і навіть найменші шматочки можуть
у вмілих руках перетворитися на веселі та кумедні іграшки, які прикрашати­муть вашу новорічну ялинку. Необ­хідно лише дуже цього захотіти. Розгляньте чоловічків і дайте відповіді на питання.
   Із чого і як можна зробити части­ну обличчя (очі, ніс, щоки)?
   З яких матеріалів можна зроби­ти волосся?
   З чого і як можна зробити комір­ці, бантики, ковпачки?
   Що ще можна додати до оздоблен­ня чоловічків? {Фарби, нитки, шнурки, тасьма, намистинки, пластилін, стрі­чечки, різнокольорові клаптики)
   Починаємо працювати.
Із декількох ниточок зробіть ква­чик: перев'яжіть пучечок посередині, зігніть його навпіл і перев'яжіть звер­ху. З нитки, що залишилася після перев'язування пучечка, зробіть пе­тельку.
Просуньте довгу голку з ниткою скрізь отвори в цілій яєчній шкаралупі. Зни­зу яйця до нитки прив'яжіть за пе­тельку квачик, намистинку або ще що-небудь.
А тепер зробіть оздоблення прикра­си за власною фантазією або за гото­вими малюнками-ескізами.
(Увімкнути тихенько платівку «Пори року» П. І. Чайковського. Діти пра­цюють.)
VI. Підсумок уроку
1.Виставка кращих робіт.
2. Їх ана­ліз.      
3.Оцінювання.
4.Прибирання робочих місць.
Учитель
Ось і уроку кінець!
Хто працював, той молодець!
Що сподобалось вам, поділіться вдома.
Всі дружні й активні були увесь час.
Хороші оцінки чекають в щоденниках вас!


Немає коментарів:

Дописати коментар